سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و مردى را دید که براى زیان دشمن خویش مى‏کوشید و به خود زیان مى‏رسانید بدو فرمود : ] تو کسى را مانى که به خود نیزه‏اى فرو برد تا آن را که پس وى سوار است بکشد . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :9
بازدید دیروز :4
کل بازدید :20350
تعداد کل یاداشته ها : 72
103/2/29
4:17 ع

 این حقیقت که افراد، به خصوص جوانان بخش اعظمی از عمر خود را صرف حضور و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی چون "توئیتر"، "فیس‌بوک" یا "گوگل‌پلاس" می‌کنند، غیرقابل انکار است. با این وجود جالب است بدانیم که هر فرد به طور میانگین چه میزان از زمان خود را صرف این سایت‌ها می‌کند و این آمار نشان‌گر چه نکاتی در مورد وضعیت جاری شبکه‌های اجتماعی است؟

اینفوگرافی‌ای که بر مبنای داده‌های پژوهش کمپانی "کام اسکور" منتشر شده، حاوی نکات جالبی در مورد فضای شبکه‌های اجتماعی است.

همانطور که ممکن است حدس زده باشید، فیس‌بوک بیشترین وقت کاربران را به خود اختصاص داده است و به طور میانگین هر کاربر در ماه ژانویه ( ماه گذشته میلای)، 405 دقیقه از وقت خود را صرف آن کرده است. این رقم بسیار بیشتر از آمار مربوط به "تامبلر" ( Tumblr) و سایت نسبتا نوظهور "پینترست" (Pinterest) که هر دو رقم 89 دقیقه را به خود اختصاص داده‌اند، است.

در این میان "توئیتر"، "لینکدین" (LinkedIn)، "مای‌اسپیس" (MySpace)، به طور میانگین ماهانه بین 8 تا 21 دقیقه از زمان کاربران را تصاحب می‌کنند.

نکته جالب توجه دیگر آن است که گوگل پلاس در این بین حتی از شبکه تقریبا منسوخ شده مای‌اسپیس نیز عقب مانده است و کاربران آن به طور میانگین تنها ماهی 3 دقیقه از وقت خود را صرف فعالیت در آن می‌کنند. 

در حالی که گوگل مدتی پس از راه اندازی گوگل پلاس، با هدف هدایت و افزایش کاربران پلاس، سرویس‌های "باز"، "پیک نیک"، "گوگل ریدر" -سرویس خبرخوان گوگل که کاربران از آن برای به اشتراک گذاری مطلب و لینک‌ها نیز استفاده می‌کردند- و... را بست.


در تحلیل اطلاعات این پژوهش، این نکته باید در نظر گرفته شود که در آمار فوق اطلاعات کاربرانی که از طریق تلفن همراه که اغلب استفاده از آن برای فیس‌بوک و توئیتر رایج است، لحاظ نشده که این مسئله می‌تواند نتایج حاصل از پژوهش کام اسکور را تغییر دهد.

درباره توئیتر نیز تنها آمار کاربرانی که از طریق سایت "Twitter.com" وارد شده‌اند، مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و به عنوان مثال کاربرانی که از طریق نرم‌افزارهای شخص ثالث وارد این شبکه‌ اجتماعی می‌شوند، در این آمار محاسبه نشده‌اند.

و آخرین نکته، مقایسه این آمار با اظهارت اخیر "لری پیج"، مدیر اجرایی گوگل است که گفته بود 80 درصد از 90 میلیون کاربر گوگل پلاس، روزانه به وب سایت این شبکه اجتماعی وارد می‌شوند!